Jag hytte finger åt Freddan Reinfeldt

Natten mellan 19. och 20. juli 2011 drömde jag ovanligt tydligt i färg. Handlingen verkade realistisk men likväl lite komisk.

Det började med att jag skulle resa till Bryssel med flyg. Det blev plötsligt en extra kontroll, och jag bara kommenterade, trots besväret och tidsåtgången, hur bra det var att personalen gjorde så där…

Nåväl, framme i Bryssel vistades jag på något nästintill magiskt sätt i samma rum med både Fredrik Reinfeldt och Carl Bildt. De satte bredvid varandra vid ett bord, jag stod framför dem och började skälla ut Freddan med pekfingret i högsta hugg.

”Du slänger ju bort alla Sveriges pengar,” påpekade jag. ”Allt ger du bort!” Och hytte med fingret som om han var en pojkspoling. Och han bara stirrade på mig med sina hundögon. Calle yttrade sig inte heller, han bara satt där och verkade inte bry sig. De kanske är så vana vid att få utskällning, fast det aldrig kommer fram i media?

Medans jag höll på och hytte med fingret, tänkte jag att nu får jag vara försiktig så jag inte kommer för nära Freddan, för annars tar han säkert och biter bort mitt pekfinger.

Och så vaknade jag från denna önskedröm om direktkonfrontation med landets ledning, till den gråa och monotona berikade, färggranna Stråssamorgonen. Suck.

Kommentera

