Jan von Guillou af Östermalm

Jag har onekligen då och då varit intresserad av Guillous åsikter, främst pga hans rykte från IB-affären.

Men nu har jag tappat den sista gnutta respekt jag någonsin eventuellt känt för honom. Mannen är ju en korkad fisförnäm tölp.

Han bor minsann bland invandrare, säger han. Stolt? Men han bor inte bland den vanliga sortens invandrare, utan bland vissa utvalda, som faktiskt har utbildning och någonting att ge det svenska samhället. Inte som vi andra, som är vanliga ”nissar från Hökarängen”.

Jag vill påstå att vi som inte bor på Stockholms Östermalm, faktiskt ser vart Sverige är på väg, med betydligt klarare ögon och realistisk attityd, än fisförnäma herr Guillou som kallar sig journalist och författare.

Jag tycker att det vore lyckligare för alla parter i fall herr Guillou slutade slänga ut sina orealistiska och okunniga åsikter runt omkring sig och ägnade sin tid åt att sätta ihop lite pulp fiction som tex  deckare.

Måhända att vi allihopa ska tycka synd om honom pga hans traumatiska barndom, men jag orkar inte. Han ska ändå klara av att känna lite empati för vanligt folk i den situation som ”politikerskrået” och andra multikultivurmare utsätter oss för. Han kanske känner att eftersom hans eget liv tidvis varit helvetesliknande, så ska det inte vara bättre för andra, och åt helvete med hela landet. Jag vet inte.

Sverige håller på att sjunka som Titanic, och våra ledare bara styr oss obevekligen med berått mod mot ett isberg, med ohejdad hastighet. Oförlåtligt. Och oförlåtligt att en ”journalist” försvarar den förödande politiken.

Kommentera

