Jag erkänner!

Lyssnade på en “dokumentär” av P1, om Stråssa. Den är naturligtvis ensidig och vinklad, vad annars.

Ursäkta, förlåt, ber så hemskt mycket om ursäkt för att vi – lokalbefolkningen nämligen – ens existerar och är i vägen! Vi ska göra vårt bästa för att dö ut eller eljest försvinna så fort som möjligt. Allting blir säkert enormt mycket bättre så fort vi inte längre finns.

Vi får väl hoppa ned i ett gruvhål

Visst är vi helt förfärliga människor, som inte håller våra dörrar vidöppna så att asylanterna (och allehanda andra främlingar som inte ens kommit hit via invandrarverket) kan kliva in i våra hem när de behagar.

Visst ljuger vi när vi berättar om våra besvärliga erfarenheter och låtsas att det är därför vi helst håller våra dörrar stängda. Sådana berättelser kan man fnissa åt, och helt enkelt vifta bort. Lögnerna har avslöjats när reportern frågar asylanterna hur det ligger till. Asylanter vet minsann hur det egentligen ligger till. Och de säger att lokalbefolkningen bara hittar på, antagligen av ren illvilja. Ha ha ha.

Jag erkänner: visst är vi hemska som inte ägnar hela våra liv åt att umgås med hitplacerade utlänningar, utan vill själviskt leva våra egna liv trots att multikulturen nu smugits in i landets grundlag. En folkomröstning om saken skulle naturligtvis varit en befängd tanke, och alldeles för dyr att ordna.

Men vänta – visst duger vi till någonting! Vi duger när det gäller att betala kalaset! Vi kan dra en suck av lättnad! Vi kanske slipper hamna i helvetet!

Visst är vi helt kassa som människor, men skattepengar som vi skrapat ihop till staten och kommunen för att upprätthålla välfärden i landet, duger jättebra till att förbrukas inom asylindustrin. Den förskönar åtminstone BNP-siffrorna!

Sån extrem tur att vi i alla fall duger till att betala!

Finstilt P.S.: Vem ska betala allt sedan när vi inte längre finns?

4 svar

  1. Du har så rätt Gruvmor och enda sättet att få stopp på detta är att strypa kranarna.
    Eftersom vi svenskar ändå inte får ta del av systemet på samma sätt som de invällande så gäller det att på ALLA påtänkliga sätt kan kliva av systemet …

  2. Har levt i tredje världen då var jag invandrare skillnaden är att jag hade egna pengar och förmåga att ta vara på mig – visst drev man med en ibland men det får man ta.

    Det som förbryllar mig är att Sverige verkar vara i nån sorts förpliktande ställning att ta emot invandrare från MENA.

    När jag återvände 2004 läste jag om att Usama Bin Ladin drog fram Sverige som ett föredömes-land – då tänkte jag att man var skitis för al qaida. Samtidigt är vi inte stridsförande nånstans så det vart skruvat att vi skulle läggas oss platt för den idioten…

    Jag är fortfarande lika förbryllad som jag var för 9 år sedan vad är det som sker?????

    Bra att du Gruvmor skriver om er situation kommer att följa och hänvisa till din blogg 🙂

    MåGott RT

Kommentera

