Hungrig pensionär dömd för matsnatteri

Så här illa är det i Sverige idag, 2013.

”Jag skäms så, men jag har svårt att få pensionen att räcka till”, säger hon.
85-åringen säger att hon har svårt att leva på sin pension. Hon får ut 9000 kronor i månaden och har en hyra på 6500 kronor. …
Men 85-åringen döms för ytterligare ett snatteri. Strax innan jul var hon på Citygross och blev sugen på aladåb.
– Så jag tog den. Du vet, pengarna måste räcka till medicin också. Jag behöver det för blodtrycket och för hjärtat. Dessutom har jag astma och den medicinen är inte gratis längre.

Hårresande, att hon behöver leva på det där sättet på sina gamla dagar. Det är inte hon som måste skämmas, utan de som styr i landet!

VLT 23.7.2013

Ett svar

  1. Jag anser att man ska ge våra pensionärer samma förmåner som illegala invandrare har!

Kommentera

