Lindesberg: Kurdrasist tar åt sig, avbryter ”underhållningen”

Jag tycker att ”ståuppkomikern” verkar grovt rasistisk.

Jag tycker att när man börjar sin ståuppshow med att erkänna att man inte förberett sig och sedan kläcker ur sig kritik mot svenskarna och hyllar kurderna, och därmed delar på folk i Sverige i stilen ”vi och dom”, så får man väl stå sitt kast och bli ”utskälld”.

Denna ”skandal” återges i Lindenytt. Tyvärr får vi inte höra vad den personen sade som så störde ”komikern” att han avbröt sin show. Det skulle ha varit på sin plats att intervjua henne också. Allt vi får veta är att det var ”en gammal dam”.

Låter inte som den besökande kurden hade några nämnvärda komiska talanger. Jag vet inte vad damen i fråga hade sagt men jag kan tänka mig att det var något i stilen Det där är inte roligt eller motsvarande.

Lindenytt: ”Ståupparen: Jag kommer till Lindesberg och blir utskälld av en gammal dam” 24.7.2014