Antagligen sista gången jag röstar i svenska val

flagga-halvstångSå här har jag aldrig tidigare behövt våndas och vela fram och tillbaka. Har till och med tillbringat sömnlösa nätter, inför valdagen.

Med hjälp av andra bloggare som skrivit om sina funderingar, har jag till slut kunnat bestämma mig.

Samtidigt känner jag att Sverige är förlorat som en demokratisk stat där man strävat efter välfärden.

Oavsett valresultatet kommer vi att få se oerhörda försämringar och höjningar av allehanda skatter samt avgifter, tillika nya påhittade kostnader som äter upp individens valfrihet mer än någonsin.

Jag har alltid varit pessimistiskt lagd och nu tror jag att allt kommer att ha gått åt helvete vid valet 2018. Därför tror jag att det då inte längre är mödan värt att traska till vallokalen och så att säga ”go through the motions”. Sak det samma vid det laget, vilka partier som vinner.

Men man kan förstås alltid hoppas att jag har fel och att riktningen vänder sig ifrån isberget under den kommande mandatperioden. Det är enbart därför jag bemödar mig och röstar, en sista gång.

* * *

Mitt eget bloggande verkar inte ha haft någon märkbar effekt. Det går tyvärr inte att väcka folk som inte vill öppna sina ögon. Ridå.

värre-framåt-chrx0103

4 svar

  1. Det största hindret mot Sveriges framtid är svenskarna själva. Det skulle jag kunna utveckla på många sätt men orkar inte just nu. Efter att nästan dagligen studerat alternativ media under fem års tid kan jag bara konstatera att Sverige är kört!

  2. Du har helt rätt.Det predikas för redan frälsta och kommer
    aldrig ut till allmänheten.
    Sjelv har jag slitit ut boksäverna på tangentbordet med att
    maila tidningsskrivarna som kallar sig för journalister som
    dom inte är utan dom är papegojor som upprepar inlärda
    läxor.
    Jag har erbjudit dom att debattera med mig men det varken
    kan eller vill dom.
    Således,loppet är kört för innan nästa val har Sverige
    havererat

  3. Det kanske är sista gången någon röstar i svenska val.
    Om S och M bildar koalitionsregering plockar de väl bort valdagen ur almanackan precis som de gjorde med annandag pingst.
    Allt för att förhindra att folk röstar fel.

Kommentera

