Ibland liksom hejdar sig tiden ett slag

Över tre tusen personer har delat Jonathans inlägg på Facebook.

Delade precis det här på SVT Nyheters Facebook-sida:

mördade_svenskars_dödsannons20150826

”Hej! Jag vill bara dela med mig av en liten annons.
En dödsannons för att vara exakt. Ni vet dem som blev mördade av en illegal invandrare på IKEA. Som knappt fick någon uppmärksamhet av er, och som ännu inte fått ett enda uttalande från en politiker förutom från Åkesson. Vet bara att det här har skett delvis tack vare att Ni etablerade medier medvetet har mörkat invandrarnas brottslighet. Hur sover ni på natten egentligen?”

Vilka tror att de kommer att ta bort inlägget?

Läs gärna även kommentarerna.

*   *   *

SVT hade en tidslinje på händelserna ända tills igår tror jag, men nu är den borta. Det är ju inte aktuellt längre… I stället får man söka och komma fram till enstaka artiklar. När det var färskt så hade de övervakning på mordstället, där hittade jag följande ruta:

Ikea-svt

Det stinker av damage control hela vägen, SVT har tydligt valt sida. Mordoffren ”glöms bort” helt och hållet, de är inte vatten värda. Det är allehanda asylsökande (vars identitet och bakgrund ofta är helt okända) som man vill koncentrera sig på. Och nu är det väl meningen att man lägger händelsen bakom sig, det har ju gått 18 dagar sedan det hela.

Endast Jimmie Åkesson har uttalat sig och beklagat sorgen, till offrens nära o kära. De andra ”ledarna” sitter väl längst inne i sina mörka garderober.

SVT:s sätt att behandla det hela är inget annat än skamligt.

Ett svar

  1. En tragik som gör ont i mig varje gång jag läser om det. Jag saknar ord för det vansinne som pågår i vårt land.

Kommentera

